woensdag 7 april 2010

Dakkapel zit erop



De dakkapel zit erop. Gisteren stonden we nog uit het afgebroken dakkapelraam te zwaaien. Vandaag zit er een grote dakkapel op met allemaal kiepramen. Het is zo'n stuk groter geworden. Ze hebben er precies het juiste moment voor gekozen. Het was prachtig weer vandaag.
De stenen zijn inmiddels ook gearriveerd. Dus ook de laatste muren kunnen opgemetseld worden. We hadden een lekker lang weekend, ik lag weer wakker en bedacht dat er geen ventilatie was aangebracht. Ook zagen we nog geen waterkraan buiten. Het wordt allemaal opgelost.

Update Opa enzo
Met opa gaat het ook een stuk beter. Hij is vorige week vrijdag naar het ziekenhuis geweest om allerlei testen te ondergaan. Het was (een) goede vrijdag. We hadden bioskoopkaartjes voor Alice in Wonderland 3D geboekt, helaas kon Sibylla niet mee omdat ze met opa mee wilde natuurlijk. (Hele leuke film trouwens). De testen gingen heel goed. Opa's bloeddruk is die van een 26-jarige, nier- en leverfuncties zijn prima. Alles is goed, alleen is zijn hart wat onregelmatig.
Zaterdag moest André invallen met tennissen. 's-Avonds zijn we lekker met een vriend en Sibylla uit eten geweest. We aten bij het restaurant De Waag in Putten. Daar hebben ze echt de allerlekkerste saté. Verder waren de paasdagen rustig. Ik heb zelfs in mijn boek gelezen. Heerlijk!
Vandaag is opa even thuis geweest. Ik was er zelf niet bij, maar het was heel gezellig. Alle buren zijn langs gekomen en de dahlia's staan in de tuin (onder zijn toezicht). Hij ziet het echt weer zitten en hij loopt als een kievit met zijn rollator.
Morgen gaat Sibylla weer naar huis. :-(  We zullen haar missen, ze doet zo ontzettend veel voor opa. Ik weet zeker dat hij haar ook erg zal missen. We hebben morgen ook familieberaad in het verpleeghuis dus we zullen zien wat dat oplevert. Vast veel positiever dan de vorige keer.

Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. Wat klinkt het allemaal goed met Opa! Fijn hoor :)
    En die dakkapel en ramen zijn ook geweldig! Jongens, dat wordt straks genieten als het allemaal klaar is!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jee, Mag, wat gaat het hard. Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De dakkapel ziet er goed uit zeg. Ik heb laatst ook een dakkapel laten plaatsen, ik ging wel voor een tradioneel dakkapel dat past het beste bij mijn huis. Ik zorg wel voor een goed onderhoud van mijn dakkapel zodat die lang meegaat. Eens in de zoveel tijd controleer ik het verf en hout op scheurtjes en gebreken en controleer ik het hang- en sluitwerk op zwakheden.

    BeantwoordenVerwijderen