zaterdag 24 april 2010

Dierentuin en einde in zicht

Vorige week waren we met z'n allen in de dierentuin. Ontzettend leuk uitje. We hebben ons uitstekend vermaakt. Het prachtige weer hielp natuurlijk ook mee. Het was weer een drukke week, mijn moeder belde al of het allemaal wel goed gaat. Te lang niet geblogd. Dus het wordt weer tijd.

Huis
Het huis schiet ook echt op. Het einde lijkt in zicht. De muren zijn gestuukt, het plafond ook. De stenen buiten zijn gevoegd. Jan Kuene was vorige week dinsdag voor het laatst. Martin is op zolder nog druk bezig met de tussenmuren en het isoleren. De loodgieter is geweest, dus het dak is nu ook helemaal dicht. Nog even wachten op offerte voor de nieuwe dakgoten. Die moeten eigenlijk ook nog. Volgens mij past het niet meer in het budget. De voordeur kunnen we helaas ook niet vervangen. We hebben gekeken hoeveel we nog over hebben en dat is waarschijnlijk net genoeg om het huis af te maken. Dus we moeten heel erg oppassen nu.

Thuis (opa's huis)
Met opa gaat het ook nog steeds goed. De aanvragen voor hulp zijn de deur uit. Nu even afwachten. Johan en Wil moeten nog wel het een en ander voorbereiden voordat opa naar huis mag. Johan en Heidi gaan 6 mei weer naar huis. Ik zal ze missen. Heidi doet zo veel in huis. Het is ook heel gezellig en we lachen wat af. Misschien ook wel wat rustiger, hoewel.... Nu moeten we zelf aan de slag in het huis. Dat gaat ook heel veel tijd kosten. Ik ben nog steeds niet hersteld van mijn tenniselleboog, maar het gaat de goede kant uit. Er is natuurlijk ook iemand nodig om voor de broodjes te zorgen en zo.  Dit weekend zijn Heidi en Johan een weekendje bij vrienden in Zeeland. Heel verstandig om nog even wat vrienden te bezoeken. Voor je het weet is het 6 mei.

Rust?
We proberen onze rust af en toe te nemen maar het is toch allemaal heel vermoeiend. Ik sla af en toe een dag over om naar opa te gaan. Donderdag moest ik lang werken en daarna demo opnemen met de band (ook leuk) toen heb ik even overgeslagen. Was pas om 22.00 uur thuis. André is net pas thuis van het tennissen 22.30 uur (ik heb hem net opgehaald). Het was prachtig weer om te tennissen. Het ging ook goed.

We hebben vanochtend nog even gekeken voor een houten vloer op verzoek van Martin waren we naar de houtfabriek in Westbroek gegaan. Erg mooie vloeren, we wisten best snel wat we willen, maar al bij al was het toch iets meer dan we gehoopt hadden. We hebben wel besloten dat we de vloer tot het laatst bewaren. Daarna willen we het huis weer in. We weten natuurlijk niet hoe het allemaal gaat lopen, maar we hopen dat we in juni weer thuis kunnen wonen. Met Evan nog even Zeist in geweest om te shoppen. Hij was echt helemaal uit zijn tenniskleren gegroeid. Vorige week zondag heeft hij voor het eerst competitie gespeeld.

André gaat morgen naar zijn moeder, daar is hij echt té lang niet geweest. Evan heeft Jelle te logeren, Ian moet morgen afdansen en ik ga morgen maar eens lekker van het mooie weer genieten met een boek heerlijk.......Volgende week nog 2 dagen werken en dan lekker 1,5 week vrij. Ik ben er echt aan toe. Hopelijk blijft het weer zo. André moet wel werken, maar we hebben Koninginnedag met z'n allen vrij. Dan moeten we maar even de bloemetjes buiten zetten.

1 opmerking:

  1. Wooooow, wat wordt het mooi zeg !!
    En gelukkig is je plafond wit, ik schrok al ;-)

    Knuffie, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen