maandag 5 juli 2010

Open haard en opa

Open haard
Het was nog moeilijk om een foto van de open haard te vinden hoe hij was. Dus een oude kerstfoto. De open haard is wat strakker gemaakt. Wanden zijn gestuukt, maar ook de tegels zijn vervangen door mooie zwarte granieten tegels. Een krijgertje van Jaap en Luus. Verder zijn de balken afgezaagd zodat het geheel wat strakker oogt. Dat was de laatste klus van Martin.
Ik had de balken eerst een andere kleur geschilderd, maar vond het niet mooi. André was het helemaal met me eens dus geprobeerd om de oude kleur weer te krijgen, die vonden we altijd al mooi. Volgens mij aardig gelukt.

Opa
Opa zit in bovenwegen. Gelukkig! Hij zit op dezelfde afdeling alleen in een andere gang, maar wel zijn eigen telefoonnummer. Lopen gaat nog niet en hij heeft last van plekken op zijn achterste. Dat moet nu eerst opgelost. Verder heeft hij het redelijk naar zijn zin. Er zitten gelukkig nog een aantal oude bekenden. En ook een man waar hij naast lag in het ziekenhuis. Ik kan helaas niet meer dagelijks naar hem toe. Gelukkig komt Sibylla woensdag. Kunnen we vrijdag zijn verjaardag vieren.

De rest van het huis
Alle vrije uren en vrije dagen zitten in het huis. Dagen van 13 uur schilderen zijn geen uitzondering. Het einde is in zicht en we willen zo snel mogelijk klaar zijn.
Slapen gaat steeds minder goed. Vandaag om 2 uur al wakker. Van alles geprobeerd om in slaap te komen. Dus dan nog maar even bloggen. Over 25 minuten gaat de wekker. Ik wil heel vroeg beginnen vandaag zodat ik vroeg weer weg kan. De vloer wordt vandaag gelegd!  Daarna moet hij ook nog in de olie en mogen we er even niet op lopen. In de tussentijd kan ik dan de gang afschilderen, of een van de trappen of de openslaande deuren....... Nou ja nog genoeg te doen. We hebben al een begin gemaakt om de keuken in te ruimen. De telefoon wordt 12 juli omgezet. Of we dan al helemaal thuis wonen weet ik niet, maar we gaan het wel proberen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten